duminică, 23 noiembrie 2014

Sfecla rosie coapta

Laudata si apreciata de toata lumea, sfecla rosie nu putea lipsi tocmai din meniul nostru. Mai ales coapta. Reteta este una extrem de simpla, ingredientul esential al acestui preparat fiind, mai degraba, rabdarea. Pentru ca in rest se face aproape singur. 


Pentru inceput se incalzeste cuptorul la 180 de grade C. 

Se iau cateva sfecle, de preferat sa fie toate de aceeasi marime, se curata de pamant si se spala bine, dupa care se usuca. Fiecare sfecla se pune intr-o folie de aluminiu, se stropeste cu ulei de masline si putin otet balsamic, sare grunjoasa si piper.


Se invelesc astfel toate sfeclele si se dau la cuptor pana se inmoaie bine. Se poate verifica usor cu o scobitoare. Noi le-am tinut aproape o ora, dar timpul variaza mult, in functie de marimea sfeclelor.

Dupa ce se scot din cuptor, se lasa sa se odihneasca cateva minute si de abia dupa aceea se desface folia. Atentie la eventualii aburi fierbinti! Se decojesc sfeclele, se taie cubulete si se asezoneaza dupa gust. Pot deveni o delicioasa salata, in amestec cu niste branza de capra si miez de nuca, sau o simpla, dar delicioasa, garnitura.

Noi am taiat sfeclele coapte felii, le-am mai stropit cu putin ulei de masline extravirigin, am mai adaugat si un strop de sare si le-am alaturat unui piept de rata facut la cuptor si unei delicioase salate din gulii crude, cu ridichi, miez de nuca, frunze de patrunjel si zeama de lamaie. Sa te lingi pe degete, nu alta!


Enjoy! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu