sâmbătă, 12 iulie 2014

Baba ganoush

Sau alta mancare de peste vinete. Dar ce mancare! O nebunie :) Nu avem pretentia a fi chiar reteta originala, ba dimpotriva. Este o variatiune din miile care circula pe internet. Am ales varianta imbogatita cu iaurt pentru ca aveam doua vinete ratacite prin congelator, cred cele mai mici posibile. Aveau nevoie deci de putin ajutor :).


Ingrediente:
  • 2 vinete coapte
  • 1 - 2 catei de usturoi
  • 1 - 2 linguri tahini (pasta de susan)
  • 1 - 2 linguri iaurt grecesc
  • zeama de lamaie
  • ulei de masline extravirgin
  • patrunjel tocat
  • sare

Vinetele, daca sunt proaspete, cu atat mai bine. Salata va fi mai gustoasa. Se coc, se scurg, timp in care se si racesc, se curata si se toaca. Eu nu am folosit proaspete, pentru ca, dupa cum am spus si mai sus, mai aveam o punguta ratacita in congelator si, in plus, nici nu este inca sezonul lor, incat sa merite efortul pregatirii unora proaspete (cel putin nu intr-o bucatarie minuscula de bloc:)) si sa ne bucuram de un gust total.

Asadar, se toaca vinetele, se adauga usturoiul pisat si pasta de susan. Fiind vinetele minuscule, eu am pus doar o lingura de tahini, dar daca sunt mai mari sau in functie de gustul fiecaruia, se mai poate adauga. Se amesteca bine. Se adauga si iaurtul, prima data doar o lingura, se amesteca, se gusta, si daca se doreste se mai adauga. Eu am pus cam doua linguri, nu foarte pline. Ideea este sa nu se modifice prea tare gustul de vinete si susan. Se potriveste de sare si lamaie, si se da la rece, macar pentru o jumatate de ora. 

In mometul servirii se stropeste deasupra cu uleiul de masline si se presara cu patrunjel verde tocat.

Merge de minune cu niste lipii grecesti, pufoase si calde.

Enjoy! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu