sâmbătă, 15 martie 2014

Prajitura cu mac

Cand zic prajitura cu mac, gandul imi zboara inevitabil la Cristinuca. Stie ea de ce :). Si la Timisoara. De cand sunt in Bucuresti, eu nu am vazut aici prajitura cu mac. Si mi se pare tare aiurea, tinand cont cat de buna este. Nu mi-a ramas decat sa o fac eu si pentru asta am cautat, and luckily am si gasit, la Bucatar Maniac, reteta perfecta. Fix asa cum o stiu din totdeauna :).

Ingrediente:

- pentru foi: 
  • 300 g faina
  • 150 g unt
  • 50 g zahar pudra
  • 1 praf de copt bio (stins cu 1 lingura lapte)
  • 3 galbenusuri
  • 3 linguri smantana (eu am sarit acest ingredient si a iesit si asa foarte bine)
- pentru crema:
  • 200 g mac macinat
  • 50 g unt
  • 200 ml lapte
  • 100 g faina
  • 3 albusuri
  • 1 lingura rasa zahar vanilat 
  • coaja de lamaie
  • 1 lingurita praf de copt bio
- gem de caise

Pentru foi se amesteca toate ingredientele si se framanta cat sa se obtina un aluat nelipicios si usor de modelat. Se formeaza o bila care se infoliaza si se da la rece.

Laptele, impreuna cu macul macinat, se fierbe la foc mic pana se ingroasa. Se lasa deoparte sa se raceasca. Intre timp se bat bine cele trei albusuri. In compozitia de mac se incorporeaza untul, zaharul, faina, praful de copt, coaja de lamaie rasa si zaharul vanilat, iar la final se adauga si spuma de albus.

Se scoate aluatul din frigider si se imparte in doua. Se intinde o foaie si se asaza pe fundul tavii, dupa care se unge cu gem de caise. Deasupra se toarna crema, iar la final se asaza cea de a doua foaie. Se impunge cu furculita din loc in loc si, daca va ramane putin aluat (am intins foaia prea mult), poate voua va iese un trifoi mai aratos :).




Se da la cuptor, la foc mediu, pana ce marginile se desprind usor si se rumeste frumos toata suprafata prajiturii.


Se serveste rece, pudrata zu zahar vanilat.


Enjoy! :)

2 comentarii: