sâmbătă, 16 noiembrie 2013

Biscuiti cu lavanda

Este clar, gustul de lavanda nu-i pentru orisicine :) Este o chestie love it or leave it. Si cunosc multe persoane care greu se impaca cu el. Este cel mai des asociat cu sapunurile si alte produse de infrumusetare. Dar in acelasi timp este altceva, un gust aparte care va poate cuceri :)


Ingrediente (pentru aproximativ 50 de bucati):
  • 150 g unt (la temperatura camerei)
  • 150 g zahar
  • 2 oua
  • 300 g faina
  • 3 lingurite lavanda
  • 1 praf de sare
  • 1/2 lingurita praf de copt
  • 1/2 lingurita esenta de vanilie
  • zahar pudra pentru decor

Se freaca bine untul cu zaharul si se adauga ouale, unul cate unul, iar la final esenta de vanilie (eu in loc de esenta am pus o lingurita de zahar vanilat facut in casa). Se incorporeaza faina amestecata cu lavanda, praful de copt si un praf de sare.

Se omogenizeaza aluatul foarte bine, dupa care se infoliaza si se da la rece pentru cel putin jumatate de ora. Dupa acest timp se intinde aluatul intr-o foaie de aproximativ 3 - 4 mm. Eu mai intai l-am impartit in doua bucati si am facut doua foi mai mici pentru ca mi s-a parut mai usor de manevrat. Le-am intins intre doua folii alimentare, iar bucata de aluat ramasa am tinut-o la rece pana i-a venit randul.

Se decupeaza biscuitii cu o forma cu diametrul de aproximativ 3,5 mm. Neaparat infainata. Eu am folosit un paharel de tuica. Gol. :) 

Se pun biscuitii intr-o tava, pe hartie de copt, si se coc in cuptorul preincalzit la 180°C timp de aproximativ 10 minute, pana se rumenesc usor pe margine, apoi se scot din cuptor. Se lasa sa mai stea in tava inca vreo 5 minute, dupa care se pun pe un gratar sa se raceasca. 

Se pot decora cu zahar pudra.

Enjoy!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu