sâmbătă, 16 noiembrie 2013

Ave Caesar!

Ah, de cand pofteam la salata acestui domn. Nu, nu e vorba de imparatu' cu acelasi nume, ci de un bucatar, Caesar Cardini, ceva mai putin celebru decat tizul sau :) De fiecare data mi s-a parut ca dressingul este prea complicat de facut in casa si am preferat sa o mananc doar la restaurant. Asta pana acum. In sfarsit m-am lamurit cum sta treaba si mi-am dat seama ca de fapt este un fel de maioneza. Pai si ma sperii eu de o biata maioneza? No way, Jose! :) Asa ca sa purcedem...


Incepem chiar cu dressingul. Un galbenus, 2 catei de usturoi pisati, 1 lingurita mustar de Dijon (am pus din cel cu boabe intregi), 1 lingurita de sos Worchestershire si putina sare se amesteca impreuna si se adauga ulei, putin cate putin, pana se obtine un sos consistent, cam ca o maioneza. Cand este gata se da la rece.


Pentru ca noua ne place cu pui (varianta originala este meatless), am pregatit si niste piept de pui extrem de fraged si de aromat. Am folosit doar muschiuletul, cam 500 g, si l-am mazgalit cu ceva ulei de masline (doar o lingurita), zeama de lamaie, sare neiodata, piper proaspat macinat, boia dulce si putina salvie uscata. A stat asa de pe o zi pe alta, dar doar pentru ca asa s-a nimerit. Cu siguranta i-ar fi ajuns vreo ora - doua. Dupa acest tratament de fragezire, am aruncat fileurile in tigaia incinsa, la foc mare, pana s-au rumenit frumos. O nebunie, pe cuvant! :)


Cand am terminat cu puiul, l-am lasat sa se raceasca, iar in acest timp am facut crutoane cam din doua felii de paine veche. Le-am tras in ulei de masline si le-am aromat cu putin cimbru uscat.

In mod normal salata aceasta se face cu salata romana, care este crocanta, si asa ne si place cel mai mult. Dar cum aveam o punga de mix din salata verde si rosie, spanac, rucola si valeriana, am folosit-o pe acesta. Si a fost tare buna chiar si asa.

In sfarsit vine si momentul montarii salatei. Se amesteca mixul de salata cu dressing-ul, se adauga crutoane, bucati de pui (fasii sau intregi) si parmezan ras. Am decorat cu rosii cherry, pentru culoare, si am mancat cu o pofta nebuna! Este delicioasa! :)


Enjoy!

2 comentarii:

  1. Minunat! Am facut-o si eu azi, bine-nteles cu propriile modificari - piept de fazan fiert si apoi calit usor in ulei de masline, plus sunca de casa prajita crocant si apoi taiata fasii subtiri, dressingul - 1 galbenus, 200ml ulei, mustar si 1 catel de usturoi (speram sa manance si fetele, doar au gustat), 1 lingurita otet, sare, piper, si am adaugat pe langa salata verde si parmezan cateva rosii cherry si 3 oua fierte taiate in 6. E o salata delicioasa pe care si eu vroiam de mult timp sa o fac, cred ca e buna indiferent de variante. Mie personal nu imi place cu ansoa fiindca am mancat la restaurant, dar gusturile sunt diverse.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mmm, ce bine suna ce spui tu aici :) Fazan si sunca de casa... Mai am niste prepelite in congelator, m-ar putea consola :)

      Nici eu nu pun ansoa in dressing. Nici reteta originala nu are ansoa. Doar sos Worchestershire care intr-adevar contine putina ansoa, dar tinand cont ca se pune doar vreo lingurita, nu mi se pare ca se simte.

      Ștergere