vineri, 19 septembrie 2014

Paine cu usturoi / Garlic bread

Paine cu usturoi. Sau altfel spus... garlic bread. The one and only! :) Savuroasa, crocanta sau moale, painea cu usturoi poate fi un aperitiv superextramega rapid si al naibii de bun.



Ingrediente:
  • 4 minibaghete
  • 200 g unt moale
  • 5 catei de usturoi pisati
  • 1/2 legatura patrunjel tocat
  • parmezan ras (optional)

Cum spuneam, aceasta paine se poate pregati in doua moduri: sa fie crocanta sau sa ramana moale. Noi le-am pregatit in ambele variante (cate doua minibaghete) si inca nu stim care ne place mai mult :). 

Indiferent de varianta, incepem prin a face untul aromat, amestecand bine untul moale cu usturoiul pisat si patrunjelul tocat.

Varianta crocanta:

Se taie fiecare minibagheta in doua, pe lungime. Fiecare jumatate se unge cu unt aromat, dupa care ambele se pun intr-un vas termorezistent si se introduc in cuptorul incins in prealabil la 180°C, pentru aproximativ 10 minute. Se scot, se rade deasupra parmezan si se mai introduc in cuptor pentru inca 2 - 3 minute, maximum, folosindu-ne de functia grill. Atentie, totusi, sa nu se arda painea. Verificati inca din primul minut!

Varianta moale:

Minibaghetele se feliaza, dar fara sa le taiem de tot (ca un acordeon). Intre felii se pune cate o lingurita de unt aromat, dupa care se inveleste painea in hartie de copt. Se coace in cuptorul incins in prealabil la 180°C pentru aproximativ 15 minute.

Cand sunt gata, indiferent de varianta aleasa, se lasa minibaghetele sa se racoreasca putin (stim, e aproape imposibil), se taie/rup felii si se mananca cat sunt calde. Desi, va zicem, sunt bune rau si reci! Asta daca va mai ramane ceva. :)

2 comentarii:

  1. Bună seara. Tocmai am făcut şi mâncat această pâine. Am pus în plus câte o feliuţă de şuncă de pui Sissi între fiecare felie de pâine şi caşcaval ras între felii si deasupra baghetei. În unt am adăugat ceapă verde tocată mărunt. S-a cam ars bagheta pe partea care a stat în cuptor, deşi am uns-o cu unt şi am învelit-o în hârtie de copt (am făcut varianta moale), dar ca şi gust a fost foarte bună şi voi repeta reţeta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara! Suna foarte bine varianta tunata :) O mai facem si noi asa. Cu bacon sau sunca si fasii de ardei capia. Sau orice altceva mai gasim prin frigider, dar nu prea multe odata. Oricum, ne bucuram ca v-am inspirat, dar mai ales ca v-a placut :)

      Ștergere