sâmbătă, 12 iulie 2014

Lipii grecesti

Pentru ca m-am hotarat ca in sfarsit sa fac Baba Ganoush, parca nu mergea la fel de bine cu niste paine simpla, oricat de buna si gustoasa ar fi fost ea, precum a mers cu niste lipii facute in casa. Am cercetat din nou internetul si pana la urma m-am oprit la o reteta de lipii grecesti, pufoase. Si bine am facut, caci tare ne-au placut :).


Ingrediente (8 lipii):
  • 240 ml apa calduta
  • 2 lingurite drojdie uscata
  • 1 lingurita rasa zahar
  • 300 g faina 550 + aproximativ 50 g pentru framantat
  • 2 lingurite sare
  • 2 lingurite ulei de masline

Se amesteca apa calduta cu drojdia si zaharul si se lasa sa stea cateva minute.

Intr-un bol se pune faina, se adauga amestecul de apa si drojdie, sarea si uleiul. Se amesteca totul bine, dupa care se scoate aluatul pe un blat infainat si se framanta, pana se obtine un aluat elastic si nelipicios, adaugand la nevoie cate putina faina. 

Aluatul astfel obtinut se pune la dospit intr-un bol uns cu ulei si acoperit cu folie alimentara, pentru aproximativ o ora sau pana isi dubleaza volumul.

Dupa ce a dospit, aluatul se scoate din bol, se pune pe blatul infainat si se imparte in 8 parti. Pentru a le obtine cat de cate egale, i-am dat aluatului o forma de sul, pe care am taiat-o in jumatate, iar fiecare bucata obtinuta am taiat-o inca o data in jumatate, pana am ajuns la 8. Fiecare bucata se intinde cu sucitorul, invartind-o din cand in cand, astfel incat sa obtinem o lipie cat de cat rotunda. In timp ce coacem o lipie o pregatim pe urmatoarea si tot asa, tinandu-le pe restul acoperite cu un prosop, altfel se usuca.

Lipiile se coc intr-o tigaie, de preferat din fonta (eu nu am din fonta si am folosit-o pe cea de clatite, fara nici o problema), foarte bine incinsa si unsa cu putin ulei. Pe prima parte se tin cat sa se formeze la suprafata niste bule, dupa care se intorc si se mai tin 1 - 2 minute pe foc.

Sunt foarte bune calde, dar si reci. Noua ne-au ramas cateva pe care le-am tinut intr-o punga pana a doua zi, cand au fost la fel de pufoase.

Enjoy! :)

sursa: foodstory.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu