miercuri, 19 februarie 2014

Risotto cu spanac si gorgonzola

De mult tot incerc sa fac un risotto care sa iasa asa cum trebuie. Adica sa-mi placa mie, caci Radu ii va ramane fidel clasicului pilaf for ever and ever :) N-am avut prea mult succes, oricat de cremos parea a fi, pana sa il mananc devenea cleios si destul de uscat. Unul dintre motive era orezul, n-am gasit unul pe care sa scrie clar "arborio", dar uite ca merge si cu un orez simplu, cu bob rotund. Eu am folosit de la Riso Scotti dar nu cred ca este prea importanta marca sa. Secretul cred ca este rabdarea si supa fierbinte, adaugata treptat. Si perseverenta :)


Ingrediente:
  • 1 cana orez cu bobul rotund
  • 1 ceapa
  • 1/2 pahar de vin alb sec
  • supa de pui sau legume
  • 100 g spanac congelat
  • 25 g unt
  • 2 linguri parmezan ras
  • 1 bucatica gorgonzola 
  • sare, piper

Principiul este clasic... se curata si se toaca o ceapa de marime medie, se caleste in ulei de masline (nu foarte mult, doar cat sa se sticleasca), dupa care se adauga si orezul. Se calesc impreuna vreo 3 minute, dupa care se stinge totul cu o jumatate de pahar de vin alb sec. Dar doar dupa ce il gustati si va asigurati ca este bun. Vinul :). 
Dupa ce se evapora vinul, se adauga un polonic de supa fierbinte si putina sare. Dupa ce orezul absoarbe zeama, se mai adauga cate un polonic de lichid, si tot asa pana cand orezul este fiert. Al dente, de preferat. Eu am folosit aproximativ 1 litru de supa de pui. Exclus sa fie facuta din concentrat, ca e mare pacat. La jumatatea timpului de fierbere am adaugat cateva cuburi de spanac congelat. In tot acest timp orezul se amesteca des si cu grija. 

La final se adauga unt, cat o nuca, si parmezan ras, dupa gust. Se omogenizeaza si se se serveste cu bucatele de gorgonzola, fasii de parmezan si un praf de piper proaspat macinat, toate presarate deasupra. Desi recunosc... eu am pus blue cheese, ca asta aveam prin frigider. Dar gorgonzola se potriveste muuult mai bine. 

In plus... sa nu uitam de vinul ramas de la gatit! :)


Enjoy! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu