joi, 30 ianuarie 2014

Supa crema de linte rosie

Supa de linte rosie este una din preferatele noastre. Facuta in casa sau luata de la Calif, cred ca este supa cel mai des intalnita in bucataria noastra. Sau pe aproape, caci nici cea cu pui si taietei de casa nu e tocmai vitregita :). Faptul ca in ultimele doua saptamani am tot poftit la ea, dar fie ajungeam la Calif dupa ce tocmai s-a dat ultima portie, fie la plafarul de unde imi fac cumparaturile (ca deh, vrem sa ajutam economia stradalolocala) tocmai au vandut ultima punga nu au facut decat sa creasca frustarea si... pofta. Si povestea s-a tot repetat de vreo patru ori, pana ieri, cand, pe un viscol incredibil m-am incapatanat sa revizitez plafarul, si uite ca a fost cu succes. Mi-am luat si rezerve, doar, doar n-oi mai trece prin acest calvar any soon :).

Ingrediente:
  • 1 cana linte rosie (250 g)
  • 2 morcovi
  • 1 ceapa
  • cativa catei de usturoi
  • 1 lingura pasta ardei cu sare
  • 1/2 lingurita seminte coriandru
  • 1/2 lingurita chimen
  • piper
  • lamaie
  • patrunjel 
Condimentele se rumenesc usor intr-o tigaie, fara ulei, dupa care se maruntesc in mojar.

Spalam lintea bine. Ceapa, usturoiul si morcovul se taie bucati si se calesc in putin ulei din turte de masline. Se adauga lintea, condimentele si aproximativ 1 l de apa fierbinte. Ideal ar fi sa nu puneti toata apa de la inceput, ca sa nu iasa prea subtire. Eu am inceput cu doua cani (am folosit-o pe cea cu care am masurat si lintea) si am ajuns la aproape 4. Noua ne place ca supa sa fie mai groasa (mai mult crema decat supa), dar cum gusturile difera, este bine sa mai aveti la indemana vreo cana in plus, just in case.

Lintea decorticata fierbe foarte repede si cu siguranta este fiarta atunci cand si morcovul este moale. La mine a fost chiar prea fiarta (note to myself: data viitoare sa tai morcovul felii mai subtiri). Supa se lasa sa se racoreasca, dupa care se blenduieste fara mila. Se repune pe foc, se asezoneaza daca mai este nevoie, se da un clocot si se haleste serveste cand este fiebinte, cu chili presarat deaasupra, niste zeama de lamaie si muuult patrunjel tocat. Se poate renunta la zeama de lamaie si sa adaugam in schimb o lingurita de smantana sau iaurt. Am auzit si de varianta cu putina scortisoara, dar inca nu am incercat-o :).


Enjoy! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu