luni, 25 noiembrie 2013

Supa crema de dovleac

Inainte de a stramba din nas, voi, cei carora nu va place dovleacul, va spun ca lui Radu i-a placut supa :). De ce ar conta asta? Pai este foarte simplu. Pentru ca a fost nevoie de munca de convingere si ani de zile sa treaca ca Radu sa mai puna gura pe supa de dovleac. Asta dupa unica sa experienta cu o astfel de supa de la Dada, cand Musiu si-a comandat supa crema de dovleac cu castane coapte. Toti cei de la masa, care am gustat din supa aia, including me, am spus intr-un cor… este ORIBILA! Atat i-a trebuit lui Radu, caci lui Radu nu-i spui ca mancarea lui este oribila. Rezultatul va fi extrem, fie va manca totul doar din pura ambitie, fie nu va mai manca nimic. Ei, in cazul acesta s-a intamplat fix prima varianta. A mancat toata supa, pana la ultima picatura si pana la ultima castana. I-a luat trei luni sa recunoasca cat de rau i-a fost dupa. Deci, e de inteles de ce nu a mai vrut sa guste vreodata supa de dovleac :). Dar Ela mi-a povestit de atatea ori despre delicioasa ei supa crema de dovleac ca a fost musai sa o incerc. Si bine am facut! :)

Ingrediente:
  • 1 dovleac placintar mediu (buttersquash) 
  • 1 praz mare
  • 1 ceapa
  • 0,5 l supa de pui
  • 2 linguri ulei de masline
  • sare
  • piper
  • pentru servire: crutoane, parmezan, nuci prajite, fulgi de chili, blue cheese etc.

Prazul se curata si se taie felii (doar partea alba si cea verde deschis). Se toaca si ceapa, iar dovleacul se curata si se taie cubulete.

Prazul si ceapa se calesc in uleiul de masline pana se inmoaie bine, dupa care se adauga si dovleacul si se calesc impreuna aproximativ 10 minute. Se adauga supa de pui fierbinte si se fierbe pana se inmoaie bine dovleacul (intre 20 si 30 de minute). In reteta originala se foloseste supa de legume, dar eu aveam o supa de pui cu care nu aveam ce face. Oricum, avea mai mult gust de legume (era din oasele si pielea unui piept de pui, 1 ceapa, 3 radacini de pastarnac si o telina destul de mare), asa ca s-a potrivit bine.

Cand este fiert dovleacul, se lasa supa sa se racoreasca putin, dupa care se blenduieste. Se pune din nou pe foc, se asezoneaza cu sare si piper, i se mai da un clocot si gata.

Se serveste fierbinte cu diverse adaosuri. Pentru ca mi-au iesit cam doi litri de supa, am mancat-o in mai multe ture si am incercat-o si cu bucati de nuca prajita, si cu crutoane din paine, si cu floricele din parmezan, si cu fulgi de chili. A fost delicioasa in toate variantele :).

Enjoy! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu