miercuri, 20 noiembrie 2013

Tarta cu mere si camembert

Ii dadeam de ceva timp tarcoale acestei retete, dar Radu nu era deloc convins de ea. Nu mult, dar suficient cat sa ma tina in standby. Asta pana duminica, cand am pus piciorul prag si am spus... pana aici! Asta seara mancam tarta cu mere si camembert! Si bine am facut pentru ca reactia lui Radu dupa prima gura a fost de nedescris in cuvinte :) A devorat rapid doua felii sanatoase. Si ar mai fi mancat daca ar mai fi putut :)


Ingrediente:
  • 400 g aluat foitaj
  • 2 mere acrisoare (taiate felii subtiri)
  • 200 g smantana 30%
  • 1 ou + 2 galbenusuri
  • 1 lingurita tarhon uscat
  • 200 g camembert (taiat felii)
  • sare si piper

Se aseaza foaia de aluat intr-o forma de tarta cu diametrul de aproximativ 24 -26 cm. Nu am forma de tarta, asa ca am folosit forma cu inel pentru tort. Bad choice! Desi am pus hartie pe fundul ei, nu si pe margini, mi-a curs putina zeama, grasime sau apa din aluat sau ce o fi fost, in cuptor. Rezultatul? Putin fum si ceva miros de ars. Dar chiar si asa, a meritat cu varf si indesat :).

Dupa ce se pune aluatul in forma de tarta, se aseaza feliile de mar iar deasupra se toarna smantana amestecata in prealabil cu ouale, tarhonul, sare si piper dupa gust. Deasupra se pun feliile de camembert si se da la cuptor.


Se coace la foc portivit (eu am pus la 180°C) pentru aproximativ 30 - 40 de minute, pana cand compozitia este bine inchegata si se rumeste frumos deasupra.


Stiu ca ma repet, dar va zic. E o nebunie de tarta! Nici macar nu am avut rabdare sa se racoreasca putin. Ne-am fript limbile cu ea, dar n-a fost mare bai, ne-am racorit cu cate un pahare de vin rosu bine temperat :)

Enjoy! :)

sursa reteta: Licuta Marin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu