miercuri, 9 octombrie 2013

Orez picant

In ultimul timp am gatit mai mult de nevoie decat de voie. Ca, deh, uneori ne mai este si foame si mai des ne este si lene sa mergem la cumparaturi sau suntem prea nehotarati asupra ce sa ne comandam. Si uite asa, mai scotocim prin congelator, ca trebuie sa mai scapam si de zburatoarele criogenate… Si mai gatim si mai putin fancy. Si uite tot asa ca am ajuns la un piept de cocos (domnul gainii, nu fructul, sa ne intelegem clar), dar fara sa stim prea bine ce sa facem cu dansul. Si cam mic, si nici prea fraged, ca domnul a crescut in batatura si a alergat destul cat sa-si faca pectorali de fier. Sa fie o ciorba? Ar merge, dar parca nu avem chiar asa chef de ciorba… Parca ar merge si un felul doi... Si atunci ce? Atunci varianta de compromis… dupa metoda “si o ciorbita, si o tocanita”. Am curatat carnea de pe os (nu foarte riguros), si din oase, cativa morcovi si o ceapa am facut o supa in care am fiert niste galuste de gris la care tare mai pofteam. A iesit o supa de vis. Galbena, gustoasa si fierbinte, de nici ca mai simteam ca nu avem caldura nici acum in casa…

Aha. Va intrebati ce am facut cu carnea? Ei bine am facut-o intr-un mare fel. Cum se numeste acesta nu stim, caci a fost la inspiratie si la ce am avut prin casa. Adica:

  • carnea de la un piept de cocos (taiata bucati mici)
  • ½ cana orez integral (amestec Arlecchino)
  • 1 ceapa (tocata marunt)
  • 1 morcov (taiat felii)
  • 1 lingurita pasta ardei cu sare
  • 1 lingurita dulceata de ardei iute
  • condimente (sare, piper) 
  • patrunjel verde tocat

Orezul, spalat bine, se fierbe in apa cu sare. Al nostru, fiind integral, a avut nevoie de aproximativ 30 de minute.

Intre timp se pune la incins o tigaie antiaderenta incapatoare. Se pun in tigaie una, doua linguri de ulei, iar cand acesta s-a incazit usor se adauga si ceapa. Se caleste putin, doar cat sa se inmoaie. Se adauga carnea, se rumeneste, dupa care se adauga si morcovii. Dupa aproximativ 5 minute se adauga si pasta de ardei si dulceata. Se stinge totul cu apa fierbinte (cat sa acopere ingredientele din tigaie) si se lasa sa fiarba innabusit. Daca dupa ce scade apa, carnea nu este suficient de moale (dupa cum spuneam, avea fibra cocosul meu, nu gluma), se mai adauga niste apa fierbinte. Se repeta toata treaba pana carnea este fix pe gustul nostru. Oricum, la final mancarea nu trebuie sa mai aiba zeama, ci chiar sa se rumeneasc usor bucatelele de carne si legumele. In acest moment se adauga si orezul fiert si foarte bine stors. Se mai lasa cateva minute pe foc, cat sa se imprieteneasca bine, iar la final se adauga si patrunjelul tocat.

Se serveste cat este fierbinte. Eu l-am mancat si simplu, la cina, dar si alaturi de o salata de patrunjel la pranz. Mi-a placut foarte tare combinatia cu salata. Big like!


Enjoy! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu